Alla inlägg under februari 2009

Av Marika - 14 februari 2009 17:00

Lyssna på en underbar version av tidlös vacker musik!!

Norska jazzsångerskan Radka Toneff som gick bort alldeles för tidigt.


För övrigt är det synd om mig ... ingen värme i element pga av nåt skitelfel, kan inte ens laga till min goda tortellini eftersom spisen inte heller funkar. Den lokale elektrikern svarar inte, firar väl helg, eller sportlov...

Snälla grannen Stig sa " de e bare o ta" när jag frågade om ved, nu är två lass inburet - tacksam över det som funkar, kaffekokaren och varmvattnet, tvn o dator.

Egentligen går det ingen nöd på mig, elden sprakar och snart ska jag försöka laga mat på kaminhällen, men tanken infinner sig hur sårbar jag är i hus på landet, utan bil, utan partner...

Flytt in till mer tätbebott samhälle ter sig mer och mer lockande och vettigt.

Förutom elproblem och fandetärallahjärtansdagochingentyckerommig-känsla är jag ARG!

Märkligt att en människa som jag inte alls behöver längre, inte älskar, inte vill umgås med, ändå kan göra mig så förbannad!

Att han verkligen aldrig kan tänka på nån annan än sig själv! Och allt detta förtäckt i nån slags velig låtgåmentalitet, kryddad med stor nypa martyskap.

I flera år gick jag på det här, och tog på mig skulden, men nu blir jag bara arg och trött.

En framgång antar jag...


Önskar alla en skön helg!

Våren anas i talgoxens gnissel och solens tappra värmande strålar. Men nu  är det 5 minus och snön knarrar under fötterna.


Diligentia maximum etiam mediocris ingeni subsidium
Hårt slit är till god hjälp även för ett medelmåttigt intellekt





Ovido - Quiz & Flashcards