Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

2010-01-01

Av Marika - 1 januari 2010 19:29

Klockan är 19.29 och just nu bränner någon av ett fyrverkeri i närheten.

Varför?! Var han (fördomsfull som jag är antar jag att det är en man) för full igår? Har han en egen tideräkning? Var det rea på smällare idag? Är han bara dum? Kanske en kombination av allt...

Övar på att skriva det nya årtalet. Känns mäktigt med tiotal, som om något nytt nu är möjligt.

Har inte avlagt några löften, vill inte formulera mig runt något konkret, men jag har tänkt att det i år ska bli lite mer äventyr för min del. På alla plan! Allt från resor till att sjunga mer, våga annat, satsa lite högre... efter år av stilla liv är allt ett äventyr!

Kanske jag till och med klarar att arbeta heltid.

Intentionen är att se utmaningar som möjligheter istället för att fastna i oro och rädsla.

Väntar på Dottern... hon är hos vänner och "pustar ut".

Fick sms igårkväll att att de skulle till annan fest än den ursprungliga och då hade de redan ändrat sig två gånger innan. 

Kommer ihåg en nyårsnatt för snart 30 år sen då jag gick från fest till fest och inte kände mig hemma eller bekväm någonstans. Jag letade efter något/någon, men fann bara fylla och i mina öron, tomma skratt. När jag kom hem vid tre på morgonen stod en kille och sprejade orden "hjälp jag såg framtiden" på ett "elhus" precis vid min port. Jag tyckte det sammanfattade min stämning rätt  bra. När jag vaknade dagen efter kändes det som om jag drömt det, men när jag gick ut med min kamera stod det kvar och jag tod en bild. Tyvärr har jag ingen skanner, annars hade jag lagt upp fotot. Huset är rivet för länge sen...


Dottern kommer väl hem när hon blir hungrig.


Önskar oss alla ett underbart Nytt År - hoppas vi får ge och ta emot massor med kärlek!

19.55 och smällare briserar forfarande sporadiskt. Jaja, snart måste de väl gå in och värma sig, det är nästan minus 10 därute.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards