Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Hemma var ligger det nånstans

Av Marika - 4 juni 2010 20:09

Robert Broberg skrev en låt en gång vars refräng gick ungefär; "att ha det taskigt med sej själv i Paris e det samma som att det taskigt me sej själv i stockholm... Du kan aldrig resa bort ifrån dej själv."

Så är det... att trivas med sig själv är förutsättningen för att vara glad/tillfreds/lycklig/fridfull eller vad vi nu vill kalla det för. "Att ha det taskigt med sej själv" är motsatsen och då spelar det förstås ingen roll vart man bor.

Men vad jag nu känner är att just mitt boende starkt bidrar till otrivsel och därigenom påverkar mitt mående. Inge bra! För ett år sen flyttade jag från landet in till en förort till Göteborg. Den här våren har jag mer och mer känt mig främmande här, out of place, detta är inte alls min plats på jorden!

Det hela har förstärkts av min bullerkänslighet som gör det omöjligt att ha ex balkongdörren öppen en sån här underbar försommarkväll. Utanför pågår nämligen inte bara trafik, utan även diverse "ungdomsroligheter", som att köra crosscyklar i full fart genom området, utan ljddämpare... och att stå och gasa bilar på parkeringen med maxvolym på bilradion. Terror!

Så nu börjar ett nytt sökande efter bostad... träligt men nödvändigt. Visualisera, affimerera och så full fart mot hemnet.se!

Det enda som fortfarande är häftigt med denna bostad är att det tar mig 20 minuter in till Göteborg och bussen går var femte minut i högtrafik. Det är svårslaget...

Men trädgård och tystnad kompencerar det mesta!

 
 
business plan

business plan

15 december 2011 19:12

I am sure that it is a good idea! I must admit that it will help me to do it

http://e-writer.org/business-plan.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards