Alla inlägg under april 2017

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist.

Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt".

Vad har då hänt på fem år? en hel del förstås....men ändå inte. 

Det mest påtagliga är att jag har gått för nära en vägg...igen, och därför arbetar jag 50% sedan nåt år tillbaka. Resterande 50% har jag sjukersättning.

Har katt, vilket jag nog inte tippat 2012. Han är nu tre år, heter Prinsen och är den bästa sambon jag haft. Det enda negativa är hårandet, men det blir till slut en del av livet att ständigt ha päls både här och där, främst där.

Vad är då syftet med att börja blogga igen?! frågar vän av ordning. Antar att det handlar om Egot, som så mycket annat. Vill synas, men framför allt vill jag skriva och då helst för en tänkt läsare.

Inte bara pysa ut på facebook. Det har mer och mer blivit ett forum för daglig uppdatering av vad som händer nära och kära, här och långt bort, i det stora och i det lilla. Mycket politik osv. Facebook är mitt fönster ut men kanske inte så mycket in, förutom en del kattbilder. Här kanske jag blir mer personlig. 

Hörde i dag ex en sak som gav mig en ahakänsla. Lyssnade på p1s Kropp och själ som handlade om Ångest. En av psykologerna på plats sa apropå fråga om att antidepp-piller skulle kapa toppar av glädje osv. Det kan vara tvärtom sa psykologen, om man känt stark ångest kan det innebära inget annat ryms, man har svårt att känna glädje, sorg osv.

Ja precis så är det för mig! Har tagit antidepp länge...två olika sorter över ca 15 år. Och det har gått upp och ibland ner, men ändå på nåt sätt alltid framåt vill jag påstå. Fast för en utomstående kan någons inre utveckling te sig osynlig förstås. Om nu pillren kapat nåt hos mig är det den ständiga oron, täppt igen något av det svarta hål jag har inom mig och planat ut i att allt inte är så förbannat allvarligt! Numer känner jag nåt som jag skulle vija beskriva som vardagsglädje. Detta har blivit tydligare de senaste åren. Glädje, lycka över att ha sovit gott, att katten leker, att kaffet smakar underbart, att det är så skönt att vila, musik! osv Förr kunde allt det här dränkas av katastroftankar och tungsinne som tog allt syre och glädjekänslor.

Ok det här är en slags nystart, påbörjan och fortsättning följer förhoppningsvis...


Ovido - Quiz & Flashcards