Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Avslut

Av Marika - 18 april 2009 10:57

Så drar det ihop sig på allvar. Om två veckor bor jag inte här längre...

En period i mitt liv är definitivt över.

Passar även på avsluta ett antal drömmar; drömmen om ett familjeliv på landet, om bygemenskap, om trädgård och pyssel i det fria, djur, roddbåt med metning...

Det var iof sig inte bara drömmar, en del realiserades - kanske just det var problemet. Drömmar kanske passar bäst som just ... drömmar, utopier.

Det är inte riktigt lika roligt att rensa ogräs, klippa gräsmattan, oroa sig för att pannan ska braka ihop eller att man måste måla om huset osv. I allafall inte när man måste göra allt själv...


Nåväl, nu bär det snart av - mot nya drömmar!

Här är ett litet axplock;

Singel nära stan - allt kan hända... om jag vill!

Kultur inom räckhåll!

Ny fräsch lägenhet att inreda och mysa in.

Daglig kontakt med den mest älskade dottern!

å mer som jag inte drömt klart om än!


Apropå inredning... som barn ville jag alltid ha ett dockskåp, vilket jag aldrig fick. Det var verkligen en dröm! Önskade varje år, men icke!

Dottern fick förstås ett, snickrat av hennes farmor, men den lilla var aldrig intesserad, trots handsydda gardiner, småsmå kastruller på spisen samt en mycket verklighetstrogen toalett!


Sista lasset till soptippen gå idag.

Sen är det bara resten kvar... ca 60 kartonger med livets nödtorft (och det jag inte lyckats feng shuia bort!) plus möbler som har sett sina  bästa dagar men som är mina!

Jag ska bli förortsbo, få ett alldeles eget hood! Vem hade trott det för två år sen!?  Inte jag! 

Per aspera ad astra
Genom svårigheter mot stjärnorna.



 
 
Ilona

Ilona

19 april 2009 17:58

Läser vemod, men likafullt beslutsamhet från din sida... Det blir jättebra Marika! Fiska och lukta på blommor behöver det ju inte vara slut på för det? Sparar du dockskåpet? Kram /Ilona

http://ilona-wyworry.blogspot.com

 
Marika

Marika

19 april 2009 21:31

Jo det är nog lika delar vemod och beslutsamhet... dockskåpet blev tyvärr fuktskadat på vinden, har åkt till tippen. men möblerna är kvar! kram

http:///allastunder.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards