Alla inlägg under september 2017

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket.

Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, konst, barn, mycket känslor - utmanande och farligt, tryggt och oväntat - allt som en kan uppleva i livet på en gång.

Vaknade till på morgonen och tänkte, det här som jag drömmer nu beskriver hur det är att leva  och dö. Att komma till en plats, vara där ett tag och sedan flyttas/fara till en annan. Och så drömma om det, som en föraning. För alla de platserna känner jag igen, de förekommer hela tiden i mina drömmar redan nu.

Så under detta korta ögonblick mellan sömn dröm och vakenhet stod det klart för mig... livet och döden, de många utvecklingsplan som kommer och pågår. Och att vi i våra drömmar får nycklar till före och efter, glimtar av alltet, allt vi kan bli och har varit.

Kändes mycket starkt och svindlande. Blev nästan rädd, överväldigad av att det var sant. Att jag visste!

Sen när jag vaknade på riktigt var känslan inte lika övertygande. Det var ju bara en dröm...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards