Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Bilder från H Backa

Av Marika - 12 juli 2009 18:07

Har nu bott här i två o en halv månad, och landat, inte bara i lägenheten utan även i min omgivning.

Gillar inte allt... (bilar, moppepojkar osv) men är såååå överraskad av skog, fina promenadvägar mm.

Här kommer några foton från min närmsta omgivning.

Kyrkogården ligger mitt i smeten, i en litet skogsparti, muromgärdat med ett höghusområde som granne. Det finns ca 15 gravar... och några är från 1700-talet.


 
 
Catwomankitty

Catwomankitty

24 juli 2009 22:22

Jag bara älskar döda ekar!! Det lixom glöder om dem och de är så magiska med sina grenar som sträcker sig mot himlen!

Varma tankar

http://catwomankitty.wordpress.com

 
Ingen bild

Marika

29 juli 2009 23:48

Hej "KattKvinna"! är det en ek? Om Du säger det så... och vacker är den! Går o tittar på den så ofta jag kan. En del kanske tycker den ser spöklik ut på kyrkogården, som ett dålig omen. Men jag njuter! Vacker trots döden! Se där ett öde att sträva efter! allt gott till Dig!

 
Catwomankitty

Catwomankitty

30 juli 2009 12:48

Jo jag är ganska övertygad om att det är en ek! Fast helt säker är jag ju inte ;)
Men det jag VET är att den är oerhört vacker och magisk!
Varma tankar!

http://catwomankitty.wordpress.com

 
Anna-Karin

Anna-Karin

4 augusti 2009 19:43

Det här är underbara bilder. Jag kom att tänka på en sällsam plats som jag inte har sett på säkert 30 år. I Karlskrona där jag bodde som tonåring finns på en av öarna en liten kolerakyrkogård från epidemin 1853. Där vilar omkring tusen personer, många i samma grav, endast ett fåtal stenar finns där. Det är en mycket sällsam plats, rofylld och sorgsen på samma gång, jag brukade ofta sitta där och meditera.

http://digenia.wordpress.com

 
Ingen bild

Marika

13 augusti 2009 14:58

HEJ ni två sista kommentarorer! Ursäkta dröjsmålet med att svara och (framför allt)lägga in. Hade glömt kryssa i att jag inte vill godkänna kommentarer...
kram

 
chilli

chilli

13 augusti 2009 23:12

KUUL att få läsa din blogg, Marika. Tror jag har en fd polare som bor i Hisings Backa.
Hoppas du trivs!

http://chrishilli.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards