Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Nu är det ett år kvar till nästa jul

Av Marika - 22 december 2009 20:53

En synnerligen GOD JUL till alla!   

Märkligt nog känns det som om det var jul alldeles nyssens, tiden tiden den flyger mellan årtalen...

men det har hänt så mycket under det här året;

Huset blev sålt.

Lägenhet blev köpt (och jag fick återigen bevis på att aldrig säga aldrig; "jag ska aldrig mer bo i en lägenhet!" så kan det gå!)

Flytten gick bra, jag orkade, jag trivs.

Arbetet är faktiskt helt ok, jag lär mig massor och blir bättre o bättre på det jag gör.

Stressmonstret sticker upp sin nos då och då men jag brukar "sova bort det" och sen bestämt mota iväg det!

Mest älskade dottern   bor hos mig igen och jag njuter... för det mesta.

Jag gillar min solitära tillvaro, njuter stundtals, är verkligen inte ensam eller övergiven. KÄnner mig fortfarande förälskad i mig själv.

Så klart har det funnits skitdagarnätter, det tillhör livet.

Men allt ordnar sig hela tiden, oavbrutet!

Om knappt en vecka skriver vi  2010, ovant... spännande och lite pirrigt faktiskt! 

GOTT NYTT ÅR!  

 
 
Ingen bild

Fru Zophie Klon

22 december 2009 21:56

Vad roligt det var att hitta till din blogg (via A-K-G), så mycket visdom. Jag testade idag att skriva 100116 (hundutställning) och insåg att vi byter decennium, och det pirrade faktiskt till i mig också inför framtiden!

 
Ingen bild

Marika

26 december 2009 14:20

Tack för Din kommentar! Vad är det för hundar Du har? Och var är utställningen? Marika

 
Ingen bild

Fru Zophie Klon

26 december 2009 21:57

Det var verkligen roligt att hitta hit och tack för kommentaren du skrev till mig. Just nu publicerar jag inte kommentare eftersom det är lite vrångt i bloggleden. Jag har två sorters terrier, en lågbent sort och en högbent. Vi ska på en valputställning där det bara är hundar under året. Vi måste träna jag och Villis eftersom hon är nästan för snygg för sitt eget bästa och jag behöver ringtränas. Hon har redan gått och vunnit en del så förväntningarna har skruvats upp från uppfödarsidan. Det är dessutom roligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards