Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Min julgran

Av Marika - 26 december 2009 13:48

Min julgran år 2009 är perfekt på alla sätt, både i storlek, utseende och doft. Lite som jag själv faktiskt!

Annandag idag, som en lång utandning efter språngmarchen mot julafton.

Nu genomlevd - eftersom jag numer är med de jag älskar mest, mina två barn, och vi bara gör det vi gillar; äter, pratar, öppnar ett antal paket med mer eller mindre finurliga rim på, ser på tv, kollar "det roligaste youtube-klippet, äter igen... så blir det förstås helt underbart.

Men jag är alltid lika glad, eller lättad är kanske mer rätt ord, när det är över. Det handlar nog mer om att min inre stress avtar märkbart nu. Pustar ut... som sagt.


 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

28 december 2009 12:27

Perfekt på alla sätt, åh! Vad det är underbart med hög svansföring, man bara smälter ju. :-D Tack för mailet, det blev lång sovmorgon här men nu ska jag fatta pennan (bildligt talat) och svara. Det låter som din jul blev toppenfin, och det var verkligen inget fel på min heller. Och ändå känns det som en lättnad att det nu är vardag igen. Den inre julstressen tror jag inte nån kommer undan, hur avspänt vi än har det under denna helg. Den är nog inbyggd i vår kultur numera.

En stor vardagskram från Anna-Karin!

http://digenia.wordpress.com

 
Ingen bild

Marika

28 december 2009 17:05

Tack för vardagskramen! Den kommer väl till pass nu när Sonen åkt hem o jag som vanligt, måndagskväll kl 20.00, ska titta på Cesar M på tv4+. allt är som vanligt igen...
Den höga svansföringen ska jag försöka behålla, tyvärr finns det ibland en tendens till kupering, både mentalt och rent fysiskt. Nej usch, negativ skit - vik hädan!
kramen till Damen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards