Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Att inte sjunka

Av Marika - 17 september 2009 13:12

Nu är det tid att hålla sig flytande... på alla plan - inte minst själsligt.

Tung packning hindrar min framfart, tankar o känslor hinner ifatt mig, andningen ytlig och knapp, orka orka och så allt annat som hopar sig, varför-frågor utan förlösande svar...

Skulle helst vilja ha en ostörd mjuk plats där jag kunde sova, tänka klart, skriva. Där skulle finnas ett fönster från viket man kan se himmlen med moln, ett träd som vajar i vinden och dagen som kommer efter mörk natt.

Markerar revir genom att dra mig undan och hävda min kropps o själs utrymme; här finns jag! Se mig! men låt mig vara!

Håll ut! Håll om! Håll tyst!

Paddlar på ...

och längtar en ö, fast mark utan fällor.





 
 
catwomankitty

catwomankitty

17 september 2009 22:23

Lämnar en massa varma helande tankar och så många kramar du vill ha och behöver

http://catwomankitty.wordpress.com

 
Ilona

Ilona

21 september 2009 16:03

Mmmm...känner med dig...
Fin din sida är med ny design, by the way...

försiktig varm tröstekram!
Ilona

http://ilona-wyworry.blogspot.com

 
Ingen bild

Marika

22 september 2009 22:02

tar TACKSAMT emot era kramar! Hade inte fattat att jag satt att jag skulle granska kommentarer, därför har mitt svar dröjt!
Kramar tillbaka!

 
Anna-Karin

Anna-Karin

24 september 2009 17:54

Åh, nu när jag ser att både Catwomankitty och Ilona har skrivit *vinkar* så gör jag det också. Men jag var lite orolig för att komma klampande på mina jättefötter och störa, jag vet att man kan behöva enrum när det är extra mycket som händer. Det har sagts förut, massvis med gånger, att samhället borde vara byggt och anpassat efter människor, inte som nu tvärtom. Ständigt måste människor följa sina scheman, göra sina plikter, fastän vi kanske i perioder skulle behöva varsam behandling, bara lugn och ro, kanske mycket tid ensamma med oss själva.
Varma tankar och kramar från mig också!

http://digenia.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marika - 24 september 2017 21:03

Drömmer som vanligt mycket. Inatt… på en plats som innebar ständig förändring och transformering och förflyttning. Minns knappt men vi rörde oss i grupper eller ensamma från plats planet rum och utvecklades hela tiden. Kärlek, förhållanden, ...

Av Marika - 4 augusti 2017 00:24

Tänker på drömmar. Men inte de vi skapar i vårt vakna medvetande, de som kan vara en vacker vild fantasi, kanske styrt av behov av verklighetsflykt. Inte heller de drömmar som flimrar förbi i sömnen som vi inte minns, bara anar och inte blir en del a...

Av Marika - 11 juni 2017 17:12

Två år kvar till pension. Bland det jag kommer sakna mest från jobbet är luncherna. Har varit på samma arbetsplats i snart 20 år och jag kan inte minnas en gång som det varit pest att sitta i lunchrummet med kamraterna och äta. Ok inte alltid glada...

Av Marika - 15 april 2017 17:17

närmare bestämt ca fem år sedan jag var här sist. Att bara hitta tillbaka hit efter en så lång tid var en bedrift. Men internet är pålitligt därvidlag, allt finns sparat, nånstans, gäller bara att leta på "rätt sätt". Vad har då hänt på fem år? e...

Av Marika - 28 juli 2010 20:22

  Bild: Moa Karlberg Naturligt och enkelt är Marias melodi // Fakta The Naima Train Namn: Maria Nyström. Spelar: "emotionell och vemodig electronica, men samtidigt enkel och lättlyssnad pop", enligt Maria Nyström själv....

Ovido - Quiz & Flashcards